lördag 10 juli 2010

En muffins med naggat självförtroende



Efter några månaders kämpande har jag lyckats gå ner några kilo i vikt och tänkte fira detta med att shoppa kläder. Sagt och gjort begav jag och min väninna oss till närmsta köpcentrum för att frossa i rea kläder. Väl inne på H&M hittar jag en urgullig och helt osexig pyjamas som jag bara måste ha! Men efter som jag inte har en aning om vad jag har för klädstorlek masar jag mig in i provhytten med en storlek som jag tror ska passa mig. Snacka om att jag blev förvånad när jag inser att jag kommer att få köpa denna pyjamas i storlek M! Vet inte när jag köpte kläder i storlek M senast! Självklart får jag för mig att pyjamasens storlek är felmärkt och sliter på mig kläderna för att gå och hämta ytterligare ett exemplar i storlek M. Men nej, jag får köpa en pyjamas i storlek M!!

Självförtroendet höjs enormt mycket och stolt stegar jag vidare till Esprit butiken där jag hittar några riktigt fina toppar och tröjor på rean. De ser ganska så små ut och där inne inser jag att jag kanske inte kan ha storlek M i alla kläder i alla fall utan tar med mig några plagg i storlek XL, som ser någorlunda ut att vara i mått som mitt tidigare inköp i storlek M, in i provhytten. Inne i provhytten kommer verkligheten i kapp… XL passar inte…

När min super smala väninna kommer ut ur provhytten och glatt visar upp sina ny fyndade rea-plagg ser jag att hon har köpt kläder i storlek L. Självförtroendet höjs lite då den här butiken måste sälja kläder i extremt små storlekar!!

Men hädan efter kommer jag bara handla kläder på H&M!

Med muffinseffekten, all American style, på näthinnan, vandrar jag hemåt med naggat självförtroende…

1 kommentar:

  1. Alltid kul att gå ner i vikt.... försöker själv. Vill inte gå runt på stranden på rhodos och se ut som en fet tysk.

    SvaraRadera